De havde en meget dårlig historie i ejerkredsen ifht. til at arbejde i samme retning og tænke VI fremfor os og dem. Konflikter og misforståelser stod i kø i flere år.
Der er mange interesserer i en ejerkreds med flere ejere og når det ikke fungerer går det ud over både medarbejderne og bundlinjen.
Pga. et naturligt generationsskifte valgte virksomheden, at imødegå kultur-”arven” fra denne smertefulde måde at samarbejde på og investerede i et ICEBREAKER-forløb.
De valgte at samles i ejerkredsen og blive klædt på til at tale sammen og få det usagte frem.
Det er svært når kulturen har fremelsket 2 afdelinger i en virksomhed.
IB-arbejdet har inkluderet flere leder-workshops med samtaler om de indbyrdes relationer samt 1:1 forløb sideløbende.
Alle medarbejdere har været involveret i processen og der er afholdt workshops for alle.
Det betyder, at de nu har et fælles sprog og en, kendt for alle, objektiv erkendelse af, hvad de kan gøre, når det er svært og sårbart at tale sammen.
Virksomhedskulturen er blevet VI-orienteret og på alle ledermøder evaluerer de hinanden helt ærligt. De evaluerer der relation; altså hvordan har vi det med hinanden lige nu? Er der noget der står i vejen for vores samarbejde